Gyógytornász, sportrehabilitációs tréner

Justin Napsugár

Justin Napsugár

Abból tudsz adni, azzal tudsz pénzt keresni, családot fenntartani, amit magadba fektetsz. - Avagy miért fontos az öngondoskodás és miért vagy TE a legfontosabb?

2023. december 08. - Justin Napsugár, gyógytornász, rehabtréner

ongondoskodas.jpg

Miután hatalmasat lendített a saját mozgásfejlődésemen a szenzomotoros, saját testen szerzett tapasztalatok megfigyelésén és számos mozdulat - variáció kipróbálásán alapuló tréning , az élet egyéb területein is keresem azokat a szakmai vezetőket , akik segítenek megérteni az én, saját , egyedi működésem , ahelyett, hogy sémákba akarnának belekényszeríteni .

Jelenleg is benne vagyok egy ilyen csoportos folyamatban , ahol felmerült egy kérdés , hogy többen mondjuk , hogy “ hallgatok a testemre “ , de azt mégis hogyan kell, mi a technikája ?

Ez a poszt félig szakmai , félig simán “ csak “ emberi . Jól esik olykor másról is írni, egyéb úton gondolatokat ébreszteni .

Számomra a testem olyan , mint egy gyermek , egy csecsemő, aki még nem tud szavakkal beszélni. Viszont baromi okos , precízen észrevesz mindent , ami valahogyan érinti és azt változatosan képes jelezni felénk.

Szoktam mondani , hogy a testünk nem hülye és nem egy köcsög . Te lehülyéznél egy csecsemőt , csak mert nem szavakkal beszél ? Dühös lennél rá , csak mert jelzi feléd , hogy valami nem jó vagy éppen kitörő öröme van ?

Jobb esetben nem . Ahogy a csecsemőnek, úgy a testünknek is egyetlen dologra van szüksége . 0-24- ben odafigyelésre , feltétel nélküli szeretetre , gondoskodásra . Nekünk kell megtanulnunk az ő nyelvén érteni és arra reagálni.

Na de hogyan ?

28 évesen túl vagyok pár testi tüneten és megkaptam már jó párszor , hogy egyrészt milyen tudatos vagyok , másrészt nem a koromnak megszokottan gondolkozom a dolgokról.

Noha jó párszor voltam már dühös a testemre ( mint egy gépre, ami elromlott) , nagyon sokat tanultam tőle és mindig akkor lett jó fej , amikor a dühömet felváltotta a hála .

Amikor rájöttem, hogy én ( ha most magam alatt a lelkemet , tudatomat értem a testemtől elkülönítve ) vagyok a hülye , amikor pl olyat eszem, amit utálok, csak mert valaki szerint egészséges .
Amikor nem eszem olyat, amit imádok, csak mert azt hiszem , hogy az étel a hibás azért , hogy fáj a hasam vagy rosszul reagál a bőröm.

Amikor elkerülök egy mozgást, mert azt hiszem, az a hibás , amiért mindenem fáj , holott imádom.
Amikor olyan mozgásformát csinálok, amit utálok, ami iszonyú unalmas és amitől egy gyenge nádszálnak érzem magam , csak azért , mert ettől legalább kussol a testem .

Amikor egy hisztis ,hálátlan kölyöknek tartom, mert én minden pénzt rááldozok, szakemberekhez viszem, tejben- vajban fürösztöm, minőségi anyagú ruhákba csomagolom, teljes értékű , bio címkés kajákkal tömöm , hát mi a fene kell még neki ?



Aztán rájöttem. Csak figyelni kell rá .

Ha szeret egy kaját, megadom neki , de kísérletezem, hogy most miért “ sír “ . Módosítok az elkészítési módján, idején, párosításon , a körülményeken .

Kísérletezem a mozdulatokkal is. Máshonnan indítom, más tempót használok, mósodítok a pozíciókon, az erőadagoláson, a terjedelmen .

És így folyamatos kis , idő - és türelem igényes párbeszédeken keresztül próbálok mindent megadni neki, amiről tudom , hogy szeret , egészen addig keresve az utat, amíg azt jelzi, hogy ez jó .
Ehhez sokszor igen, tanulni kell , hogy tudjak minden módosítási lehetőségről . Idő kell, míg ki ismerem , hogy mi mit jelent és mire , hogyan reagál.

De megéri . Hiszen egy gyermektől sem tagadnék meg semmit , amire elsőre rosszul reagál , majd sokadjára is , mert mindig ugyanúgy adom neki . Jobb esetben változtatnék a körülményeken és megmutatnám neki, hogy ez valójában milyen csuda jó dolog . Megteremteném hozzá a biztonságos érzelmi és fizikai környezetet .

Számomra ezt jelenti , hogy figyelek a testemre és sokmindenre jól reagált így gyógyszerek nélkül , még arra is , amire azt mondták, hogy nem fog menni .



Első lépésként mondjuk ha pisilni kell, menj el pisilni, ha szomjas vagy igyál, ha fáradt vagy , aludj mihamarabb, amint lehetőséged van rá .
Mit is várunk, hogy rájöjjünk pl miért fáj minden, ha nem iszunk - eszünk egész nap , azért , hogy wc- re se kelljen menni, mert ugye a munka a legfontosabb …

Te vagy a legfontosabb ! Hiszen a testi, lelki, szellemi egészségedből élsz , teremtesz meg mindent magadnak és másoknak .

Figyelj rá és gondoskodj róla , mert ő pontosan ugyanúgy a legnagyobb, legdrágább kincsed, mint egy gyermek.

A bejegyzés trackback címe:

https://sunshinerehab.blog.hu/api/trackback/id/tr5418276535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása