Gyógytornász, sportrehabilitációs tréner

Justin Napsugár

Justin Napsugár

Ha minden vállalkozás előre elkérné a szolgáltatás díját, a társadalom megszokná és elfogadná, hogy ez nem csak a moziban, színházban és az utazásszervezésben működik így, hanem mindenhol. Egyetértesz?

Beszélgessünk!: Hogyan tudna szolgáltató és igénylő nem egymás ellen harcolni - az állami terepen tapasztalt frusztrációit a másikon kitöltve - hanem inkább együtt , jobb irányba alakítani a világot?

2024. június 06. - Justin Napsugár, gyógytornász, rehabtréner

a_szolgaltato.png

Elképesztő számomra , hogy mit tapasztalok egyéni , szolgáltató vállalkozóként némely ember viselkedésén.

Kérdem én, ugye azt mind jól megszoktuk és emiatt teljes mértékben , beletörődve el is fogadjuk, hogy ha nem veszünk előre jegyet a színházba, moziba, utazásra, akkor lehet, hogy nem lesz helyünk a programra?Ha pedig már előzetesen befizettünk valamelyik fentebb említett szolgáltatásra, akkor azt is elfogadjuk , hogy ha megbetegszünk mi - vagy a gyerek - , ha közbe jön valami a melóban vagy a gyerek iskolájában, ha aznap épp nem érezzük jól magunkat vagy egy családtagnak kell segítenünk vagy bármi váratlan dolog közbe jön, akkor bizony a befizetett pénzünket nem fogjuk visszakapni.
Hiszen miért is kapnánk vissza ? A szolgáltató számít ránk, a helyünk le van foglalva és már jó eséllyel nem lesz betöltve mással. Az esemény meg lesz tartva nélkülünk is. Egy vagy több ember temérdek munkája van abban, hogy készült az érkezésünkre, készült a tudásával. Emellett a szolgáltatónak költségei is vannak, gondoljunk csak például a terembérre vagy az alkalmazottak / együttműködő partnerek kifizetésére.
Teljesen igaza van egy több tíz éve a szakmában dolgozó kollégámnak és egyben tanáromnak , aki szerint: "Ez a helyzet akkor fog megoldódni, ha kollektíve minden eü szolgáltató (megjegyzés: véleményem szerint a nem eü szolgáltatók is, hiszen ők sem érnek kevesebbet ) előre kéri a vizsgálat (megjegyzés: vagy bármilyen nyújtott szolgáltatás) díját. Akkor ugyanis megszokja és elfogadja a társadalom, hogy ez így működik."
Úgy bizony! Pont úgy, ahogyan azt is megszoktuk, hogy ez így működik a színházban, a moziban, az utazási irodában és egyéb szolgáltató cégeknél.
De ugyebár az egyéni szolgáltató az más. (?)
Ugyan ezt csak némely emberi viselkedésből szűrtem le, de úgy érzem, sok ember azt gondolja, hogy az egyéni szolgáltatónak ő a főnöke, hiszen ő fizet, a másik meg, ahogy a jelzőjében is benne van: SZOLGÁL. Ráadásul egyedül, így még létszámfölényben sincs, megtehető vele bármi, úgysem fog behajtót küldeni, mint egy cég.
Aki pedig hasonló tapasztalatokból tanulva először bevezeti a 24 órás lemondási szabályt, arra csak legyintenek egyet  - gondolom én , megint csak a viselkedésből leszűrve -, azt feltételezve, hogy "Jól van, próbálkozz csak, majd szimplán nem veszem fel a telefont, nem válaszolok az üzenetekre, nem megyek többet és akkor úgysem tudod velem kifizettetni. "
Aki ebből is tanul és előre elkéri a számlázási adatokat és 24 - 48 órán belüli lemondás esetén automatikusan, külön jelzés nélkül küldi a fizetési kötelezettséggel járó számlát, azt esetleg elküldik a jó édes szülőanyjába.
Erre számítok én is, de egyelőre megállok itt, lépésenként építem fel a határaimat.
Azonban elnézve a környezetemben látottakat, valószínűleg én is eljutok arra a pontra, hogy időpontfoglalás csakis előre fizetéssel vehető majd igénybe - pont úgy, mint a helyfoglalás a moziban, színházban vagy egy utazásnál-, hiszen bármennyire is furcsa, az időpontfoglalás is a szolgáltatás része.
Szolgáltatjuk vele az időnket, a tudásunkat , a költségeinket (pl. terembér arra az órára is megfizetve ) és azt, hogy mindezzel számodra készülünk , téged várunk és nem adjuk át másnak a lefoglalt idődet akkor sem, ha jóbarátunknak , családtagunknak vagy egy többet ígérő/nagyobb presztízsű ügyfelünknek lenne rá igénye (legalábbis jobb helyeken - sajnos már a magánszolgáltatás sem jelent feltétlenül korrekt emberi és szakmai hozzáállást... ) .
Személy szerint én szolgáltatom vele azt is - megjegyzem , véleményem szerint nem mindennapi mértékben tapasztalható korrektséggel - , hogy ELŐZETESEN, ÍRÁSBAN tájékoztatok mindenkit az első találkozásunk dátumáról, az óradíjamról, a lemondási szabályról,  arról, hogy mit kell hozni,  hol találsz meg és hol olvashatsz rólam többet, hol nézhetsz utána, hogy ki is vagyok én, hol nézheted meg az önéletrajzomat, a végzettségeimet és továbbképzéseimet, hol olvashatsz a gondolataimról, a hozzáállásomról, hol láthatsz edukatív videókat : vagyis összességében hol nézheted meg, hogy mégis kihez mész el, kinek szavazol bizalmat.
Mert véleményem szerint mindenkinek JOGA van korrekt tájékoztatást kapnia előre az árakról és az együttműködési feltételekről, még akkor is, ha némelyik marketing guru nem ajánlja ennek előzetes közlését.Véleményem szerint mindenkinek joga van utánanézni, hogy kinek a kezébe adja oda az idejét, pénzét; az én esetemben kitől várhatja az egészségének , a mozgásainak fejlődéséhez szükséges segítő vezetést. Viszont onnantól kezdve, hogy mindezen információkban részesült, mindenkinek joga van azt is eldönteni, hogy ettől az embertől akarja - e igénybe venni a szolgáltatást.Ha úgy döntesz, lefoglalod a szolgáltató idejét, akkor viszont A SZOLGÁLTATÓNAK IS JOGA VAN elvárni, hogy felháborodás nélkül betartsd ezeket az előzetesen megkapott együttműködési feltételeket és elfogadd, hogy bizony, az egyéni , szolgáltató vállalkozó is épp úgy elkéri a - TŐLE FÜGGETLEN OKOKBÓL -igénybe nem vett szolgáltatásnak az árát , mint a színház, mozi vagy az utazási iroda.
Nem tetszik?
Semmi gond. Ez esetben - sajnos - egyelőre még van lehetőséged olyan szolgáltatóhoz elmenni, aki még nem jutott el arra a szintre, hogy csak a tőle függő dolgokért - a korrekt emberi hozzáállásáért, a naprakész tudásáért, a költségeiért, az etikus működéséért , az időbeosztásáért és összességében a saját életéért - vállalja a felelősséget.
A kérdés az , hogy csupán egy szolgalelkű embert keresel, akivel úgy bánsz, mint amit esetleg te tapasztalsz alkalmazottként - hisz bizonyára téged sem fizet ki a főnököd, ha bármi okból mégsincs igénye az aznapi munkádra, hiszen miért fizetne azért ugyebár, hogy "te csak ott ülsz" és készültél a munkára - vagy egy magabiztos, határozott, tanult, korrekt, munkáját szerető és önmagáról is gondoskodó, önmagát ismerő, önazonos és hiteles SZAKEMBERT keresel, akinek a segítségéért , a szakértelméért és emberségéért cserébe megadod azt a PARTNERI TISZTELETET , amit ő is tanúsít feléd.
A cél ugyanis nem az, hogy míg állami szolgáltatásban alárendeltséget tapasztalsz, azt a magán szolgáltatóval szembeni fölérendeltséggel próbáld kompenzálni és nem is az, hogy míg egy szakember állami foglalkoztatásban túlszabályozottnak és alulértékeltnek érzi magát, addig magánszolgáltatóként szabad, hatalmi pozícióból oldhassa fel alkalmazottként szerzett frusztrációit,  hanem az, hogy KÖLCSÖNÖSEN tegyünk azért, hogy a hierarchikus rendszert minél több helyen felváltsa a partneri együttműködés.
A szolgáltató nem szolga, csak segítő ! 
Úgy vélem, egy szolgáltatónak sem kellene senki pénzéért alárendelnie magát emberként .
Egy szép, új világban szolgáltató és igénylő egyetértene abban, hogy a vendég / páciens /ügyfél "csupán" azért fizet , hogy jobb szakértői ellátásban, segítségben részesüljön , mint amennyit az "ingyenes" lehetőségek során tapasztalt. A szolgáltató pedig azért vállalja a felelősséget a saját munkájáért , jelenlegi és jövőbeni megélhetéséért, hogy nagyobb szabadsága legyen a felhalmozott tudás átadásában .
Közös céljuk pedig emellett az lenne, hogy mindketten emberibb bánásmódban részesüljenek, mint ahogy azt az állam által felügyelt terepen vendégként/páciensként/ügyfélként, valamint alkalmazottként tapasztalták. 
Hiszem, hogy szolgáltatónak és igénylőnek nem egymás ellen kéne harcolnia, hanem együtt kellene jobb irányba alakítania a világot.
Egyetértesz?

A bejegyzés trackback címe:

https://sunshinerehab.blog.hu/api/trackback/id/tr8018423021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása